Cast Saga: first week

Saga de um Gesso: primeira semana






January 11 : It all started on a beautiful day when without knowing how twisted my ankle while walking and so I start to feel pain. On the same day I find myself obliged to go to the medical center where I spend a cream and rest. It hurts a lot when stepping but the swelling is not that great.

January 12 : The swelling is so creepy I find myself before the inevitable trip to the hospital after an x-ray have a small fracture in my fibula . My worst fear is realized when the doctor says it is or is cast or surgery. Result: 3 weeks in plaster. I hate it!!!

January 13: first day in plaster and I go crazy . I can not do anything because it involves my drive home, not to mention the street ! Ahhhhh ! To go to the toilet is to short hops because my crutches not arrived yet ( ordered borrowed them from a friend , thanks Guida ! ) Leg to stand with the weight of my little body! The bath is a real adventure!
But what bothers me more is to see what has to be done without being able to do anything . I learned to take injections against thrombosis , which is not difficult , is that I had never experienced anything like that !

January 14 : itching , is the watchword . How itches ! The desire is to take everything out. The swelling has now dropped just wait the bone get well and hope this does not make the swell. I've been researching diets to make get well as quickly as possible in order to eat the right foods so that can accelerate as much as possible healing. It's sleepless at night , the drama is to find a comfortable position !

January 15: walking on crutches is no longer the big deal it was two days ago . When you eat or drink something I have to do it in the same spot. But I always end up doing too much , result: super swollen foot !

January 16 : Sofa is my friend and nothing will happen to you ! With this we have fingers back to normal size. When searching on the type of fracture and always scared because I'm still with splint and still have so much time ahead !

January 17: my sister gets surprise at home and help with the environment organized chaos here at home , try to keep your foot always on top , but I'm tired of the splint !

January 18 : Reading instances of people online , I swear I start to get scared , although each case is a case , I hate to think about getting more of these three weeks with a leg like that!



11 de Janeiro: Tudo começou em um belo dia quando sem bem saber como torci o tornozelo ao andar e assim que começo a sentir dores a coisa não fica nada colorida. No mesmo dia me vejo obrigada a ir ao centro médico onde me passam um creme e repouso. Dói imenso ao pisar mas o edema ainda não é assim tão grande.

12 de Janeiro: O inchaço é assustador então me vejo perante a uma inevitável ida ao hospital que depois de um raio-x tenho uma pequena fractura na fibula. Meu pior medo se concretiza quando o médico diz que ou é gesso ou é cirurgia. Resultado: 3 semanas no gesso.

13 de Janeiro: primeiro dia no gesso e enlouqueço. Não posso fazer nada porque tudo envolve minha movimentação em casa, já para não dizer na rua! Ahhhhh! Para ir ao wc é aos saltinhos porque minhas canadianas ainda não chegaram ( pedi emprestadas as de uma amiga, obrigada Guida!) a perna que aguenta com o peso do meu corpinho!!! O banho é uma verdadeira aventura: toalha de um lado, saco para o outro...
Mas o que mais me chateia é ver o que tem que ser feito sem conseguir fazer nada. Aprendi a tomar as injecções contra as tromboses, o que não é nada difícil, eu é que nunca tinha experimentado nada parecido!

14 de Janeiro: comichão, é a palavra de ordem. Como coça! A vontade é de tirar tudo fora. O edema já baixou agora é só esperar o osso fique curado e esperar que isso não torne a inchar. Tenho andado a pesquisar sobre dietas para fazer o ficar boa o mais rápido possível de modo a comer os alimentos certos de modo a que consiga acelerar o máximo possível a cicatrização.As noites continuam a ser mal dormidas, é o drama para encontrar uma posição confortável!

15 de Janeiro: andar de muletas já não é o bicho de sete cabeças que era a dois dias atrás. Ao comer ou beber alguma coisa tenho que fazê-lo no mesmo local. Mas acabo sempre por fazer demasiado, resultado: pé super inchado!

16 de Janeiro: Sofá é meu amigo e nada te acontecerá! Com isso temos dedinhos de volta ao tamanho normal. Ao pesquisar sobre o tipo de fractura fico sempre assustada porque ainda estou com tala e ainda tem tanto tempo pela frente!

17 de Janeiro: minha irmã chega de surpresa em casa e ajuda com o caos meio que organizado aqui de casa, tento manter o pé sempre no alto, mas já estou cansada da tala!

18 de Janeiro: lendo casos de outras pessoas online, juro que começo a ficar assustada,embora cada caso seja um caso, detesto pensar em ficar mais do essas três semanas com a perna desse jeito!


Um comentário:

  1. 1 semana já é o que é imagina 3 semanas :/ Realmente as coisas acontecem-nos sem estarmos a espera :s As melhoras :)

    ResponderExcluir